Lady Antebellum - Need You Now

作詞:Lady Antebellum 
作曲:Lady Antebellum

Picture perfect memories scattered all around the floor
載著完美回憶的照片散落在地板上
Reachin' for the phone 'cause I can't fight it anymore
我伸向電話,因為我已無法在抵抗對你的思念
And I wonder if I ever cross your mind
而我想,你是否總是像我想起你ㄧ樣
For me it happens all the time
也想我過呢?

It's a quarter after one, 
午夜ㄧ點鐘
I'm all alone and I need you now
隻身ㄧ人的我,此刻只想要你在我身邊
Said I wouldn't call 
說過不會再打給你
but I lost all control and I need you now
但是我仍然無法控制自己,需要你在我身邊
And I don't know how I can do without
而我不知該如何一個人渡過今晚?
I just need you now
我就是需要你在我身邊阿!

Another shot of whiskey can't stop looking at the door
再喝下一杯威士忌,我依然無法不凝視著大門
Wishing you'd come sweeping in the way you did before
期望著你會像從前那樣大剌剌地走進我家
And I wonder if I ever cross your mind
而我想,你是否總是像我想起你ㄧ樣
For me it happens all the time
也想我過呢?
It's a quarter after one,
午夜ㄧ點鐘 
I'm a little drunk and I need you now
帶點醉意的我,此刻只想要你在我身邊

Said I wouldn't call 
說過不會再打給你
but I lost all control and I need you now
但是我仍然無法控制自己,需要你在我身邊
And I don't know how I can do without
而我不知該如何一個人渡過今晚?
I just need you now
我就是需要你在我身邊阿!

Oh~~~~~

Guess I'd rather hurt than feel nothin' at all
我想我寧願痛苦,也不願感覺不到你的存在
IIt's a quarter after one, 
午夜ㄧ點鐘
I'm all alone and I need you now
隻身ㄧ人的我,此刻只想要你在我身邊
And I said I wouldn't call 
說過不會再打給你
but I'm a little drunk and I need you now
但帶點醉意的我,此刻只想要你在我身邊
And I don't know how I can do without
而我不知該如何一個人渡過今晚?
I just need you now
我就是需要你在我身邊阿!
I just need you now
我就是需要你在我身邊阿!
Ooo, baby, I need you now
寶貝,此刻我需要你在我身邊

 

昨天才意外發現的
一首頗厲害的歌。

英文破爛如我
就算還沒上網google歌詞
光聽曲調 以及 歌聲所帶出的情感 就能想像出這首歌的意境了...
怎麼能有這麼神 這麼到位 這麼完美的歌阿阿阿 

最近常胡思亂想
討厭別人對自己的期待有那麼高
不管在現實生活裡還是虛擬世界裡
因為我真的不是一個那麼有魅力的人
不過說真的
還是很感動有人竟然那麼重視我
即便那可能不是永遠 

每當有家人或是朋友「懂你」的時候
心裡面總是感到很開心很開心
即便我沒有表現出來...


心靈能夠相通是一件那麼美好的事
但這件事實在太困難 太困難了
就算那個人在你身邊很久很久  也不一定能夠做到

要對方懂自己 你也懂對方
要彼此喜歡的成分一樣多
要彼此看待同樣地位 同樣稱呼的關係 
這種雙向且平等的付出  可以說是幾乎不可能
而我們只能試著去找出那個平衡點

突然發現
人與人能夠互相喜歡 順利交往  然後結婚  是一件多麼不可思議的事!!


哀嚎一下
昨晚跑完步之後,我竟然就重感冒了............
現在身體好飄飄然Q__Q
我的春假要在感冒中渡過了嗎
嗚嗚嗚 
阿阿 明天期中考拖到現在都還沒看ㄎㄎㄎㄎ


   [ Hui pen 20140331 ]

arrow
arrow
    全站熱搜

    sandy8867 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()